AJP Experience 2024

Ferrari, Pagani en Lamborghini Als je goed bent voor je professionals, zijn zij goed voor jou!
CREATIVECRUMBLECOLLECTIVE-AJP-ITALIE-296
DAG 1 & 2

Bologna, Italië

Serviceadviseurs spelen een cruciale rol in de automotive. Ze brengen goed en slecht nieuws, staan klanten te woord in allerlei situaties, en doen dit altijd met een glimlach. Het is een uitdagende functie die vaak ondergewaardeerd wordt. Maar niet bij AutoJobs. Deze mensen verdienen het om in de watten gelegd te worden, en wat is een betere manier om dat te doen dan met een trip die ze nooit zullen vergeten?

Dit artikel is wat langer dan we normaal plaatsen, maar het is belangrijk dat jij (lezer) wordt meegenomen in ons gedachtegoed. Wij geloven dat waardering het fundament is van succes. Waar veel organisaties hun klanten en partners meenemen op bijzondere reizen, besloten wij het anders te doen. Wij wilden de mensen die dagelijks het verschil maken – onze professionals – nadrukkelijk belonen voor hun forse inspanningen. Daarom nodigden wij, afgelopen november, elf van onze toegewijde serviceadviseurs uit voor een exclusieve reis naar Bologna, de thuisbasis van Ferrari, Lamborghini & Pagani.

Een gouden ticket gaf toegang tot een once-in-a-lifetime ervaring

De reis begon precies een jaar geleden, maart 2024, met de uitreiking van de golden-tickets op ons ‘Food for thought’ evenement. Een symbolische start voor wat een unieke ervaring zou worden. De reis werd aangevangen op 6 november 2024, toen we naar Bologna vlogen om de fabrieken en musea van Ferrari, Lamborghini & Pagani te bezoeken. Je hoeft niet in de automotive te werken om te begrijpen dat het voor de meeste onder ons ‘een droom was die werkelijkheid werd’. Maar het waren niet alleen de auto’s en fabrieken die indruk maakten. Wat deze reis écht bijzonder heeft gemaakt was het samenzijn, een hechte groep, een community, de onderlinge beleving en de waardering die voort kwam uit het maken van deze reis ansich.

“Het voelde niet alsof ik met collega’s op pad was, maar alsof ik deel uitmaakte van een grote, warme familie. Iedereen had plezier en steunde elkaar. Dit is iets wat ik nooit zal vergeten.” - Professional

Lees verder onder de foto's.

DAG 3

Pagani: de kunst van perfectie

Pagani: de kunst van perfectie

Hoewel Ferrari en Lamborghini héél veel indruk maakte, sprong het bezoek aan de Pagani-fabriek er voor velen uit, inclusief mijzelf, schrijver van dit stuk. Deze fabriek voelde meer als een ‘over the top high end atelier’ dan een productiefaciliteit. Alles straalde vakmanschap uit, van de precisie waarmee elk onderdeel handmatig werd vervaardigd tot de details in de werkvloer – compleet met straatlantaarns en een klokkentoren.

 “De Pagani-fabriek is pure kunst. De passie is bijna tastbaar. Het is indrukwekkend om te zien hoe voertuigen vanaf nul met de hand worden gebouwd. Ik had daar uren kunnen rondlopen.”- aldus onze professional.

Het bezoek gaf iedereen een nieuwe waardering voor het vakmanschap en de toewijding die nodig zijn om deze volstrekt iconische auto’s te creëren. If you go there, a must see!

 

Deze 3 merken ook in de toekomst leidend

Tijdens de reis vroegen we onze professionals welk merk volgens hen het meest symbool staat voor onze sector Automotive, nu en in de toekomst. En hoewel de meningen verdeeld waren, spraken de antwoorden boekdelen.

Veel lof ging naar Ferrari, dat door velen werd gezien als de échte pionier in innovatie. Uiteraard gevoed door de wijze waarop Ferrari is ontstaan. Ontwikkelt als raceauto. Dankzij hun banden met de Formule 1 weten zij technologische doorbraken snel naar straatauto’s te vertalen. Eén van de deelnemers zei: “Ferrari heeft altijd vooruitstrevend gedacht. Hun focus op hybride technologieën en alternatieve brandstoffen laat zien dat ze klaar zijn voor de uitdagingen van morgen.”

Ook Lamborghini kreeg bewondering, met name voor hun visie op elektrificatie, efficiëntie en duurzaamheid. “Lamborghini bewijst dat supercars ook milieubewust kunnen zijn, zonder hun identiteit te verliezen. Terwijl voor Lamborghini het geluid van de motor key is en belangrijk blijft (‘they must see and hear us coming’), maar ze laten ook zien dat kracht en innovatie samen kunnen gaan.”

Pagani, tot slot, werd geprezen om zijn vasthoudendheid aan vakmanschap en exclusiviteit. Eén van de professionals verwoordde het treffend: “Ik hoop dat Pagani nostalgie blijft creëren en puur benzinevoertuigen blijft bouwen. Hun hypercars zijn kunstwerken die blijven inspireren, ook in een wereld die steeds meer elektrificeert.”

Elk merk vertelde zijn eigen verhaal tijdens de reis. Of het nu om innovatie, duurzaamheid of exclusiviteit ging, onze professionals waren het erover eens: deze merken blijven ook in de toekomst het gezicht van de automotive.

Lees verder onder de foto's.

Hoe kijken wij terug?

Een ervaring die je niet wilt missen

De reis naar Bologna was niet zomaar een werkuitje; het bood een unieke blik achter de schermen bij iconische merken. Wat zou je zeggen tegen iemand die deze fabrieken nog nooit heeft bezocht? De reacties van onze professionals waren unaniem: dit moet je een keer meemaken.

Een van onze professionals zei het treffend over Pagani: “Je verwacht niet dat een bescheiden bordje ‘Pagani’ je naar een wereld vol passie en perfectie leidt. Dit was echt een once-in-a-lifetime experience”.

Voor velen stond dit bezoek hoog op hun bucketlist, en het was voor iedereen een unieke kans om te zien hoe deze iconische auto’s worden gemaakt.

“Het voelt alsof je een snoepwinkel binnenstapt. Zelfs als je niets met auto’s hebt, is het een ervaring die je bijblijft.”- Aldus onze Professional

 

Dankbaarheid en trots

Wat deze reis echt uniek maakte, was niet alleen de bestemming, maar ook de groep professionals die met ons mee waren. De samenhorigheid, het plezier en de waardering voor elkaar maakten het een ervaring om nooit te vergeten. Zoals een van de Professionals het verwoordde:

“Voor vertrek zat ik niet lekker in mijn vel, maar deze reis heeft mijn mindset compleet veranderd. Het gevoel van samenhorigheid en de vele momenten van plezier samen hebben me écht nieuwe energie gegeven.”

Een ander voegde toe: “Dit soort ervaringen laten zien dat AutoJobs waarde hecht aan hun mensen. Het was perfect georganiseerd en ik kijk nu al uit naar het volgende avontuur.”

Bij AutoJobs Professionals geloven we dat waardering het verschil maakt. Onze Professionals zijn de reden dat wij succesvol zijn, we dragen er dan ook zeer bewust zorg voor dat zij zich gezien en gewaardeerd voelen. Deze reis naar Bologna was meer dan een blijk van dankbaarheid; het was een investering in de mensen die AutoJobs Professionals zo bijzonder maken.

Iedereen, bedankt.

 

Toch nog een paar reacties!

‘Het moment van aankondiging (de GOLDEN ticket ontvangen) tot en met het instappen in je eigen auto op P3 op Schiphol (thuiskomst) is voor mij één grote beleving die echt impact heeft gemaakt. Na een week weer terug te zijn in Nederland, ben ik nog steeds aan het nagenieten van ontelbare momenten in Italië. Maar mocht ik maar 1 moment uitkiezen dan was het wel het PAGANI gedeelte.... Man, man, man, wat een mooi verhaal en levensloop van deze Horacio Pagani’.

‘Het meeste indruk heeft ons bezoek aan de Pagani "fabriek" gemaakt. Tussen aanhalingstekens, omdat het meer overkwam als een atelier dan als een fabriek. In alles wat ik om je heen zag, zag ik oog voor detail en een extreme mate van vakmanschap. De visie van Horacio Pagani ten top! De straatlantaarns in de "straten" op de werkvloer, de klokkentoren bij de ingang, het zijn allemaal de uitingen van één bevlogen man. Om dan ook nog een aantal van de miljoenen kostende creaties van dichtbij te mogen bekijken maakte het alleen maar mooier, vooral als je je beseft dat wat ernaast in het museum staat zelfs de bijzonderste onder de toch al zeldzame Pagani's modellen zijn’.

‘Het was genieten en lachen, gieren, brullen! Ontzettend leuk om collega's die je weinig ziet samen in een hele andere setting te mogen leren kennen en te beleven. Alle lof aan Ernst en Daniel die dit mogelijk hebben gemaakt. Uiteraard ook Hannah! ;) Volgens Ernst en Daniel zijn ze nu al weer aan het brainstormen over 2025. Dat wordt een uitdaging, want dit uitje Ferrari, Pagani en Lamborghini was al exceptioneel en héél bijzonder’.

Driven to move your career